Usługi Witryny www 

Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Na seo4.net zamówisz audyty stron internetowych.

Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem rozmaitych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również analiza możliwości przyszłego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się witryny, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele innych elementów. Nie licząc samego wskazania błędów oraz nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

W internecie jest masa narzędzi i stron, za pomocą których można prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Co niemiara. Bezpłatne narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już zauważą pewne uchybienia na stronie, to zwykle nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (np. w kodzie) uchwycić można tylko w czasie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać na ogół od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Termin na przekazanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie istotne błędy kryjące się w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na bezpłatnym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to problemów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy strona powoli się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to także są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie wykonany sumiennie

Uważnie wykonany audyt SEO może ujawnić liczne wady witryny, w szczególności:

  • brak lub nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się witryny w wersji mobilnej i desktopowej

.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Powiązane artykuły