Profesjonalne zdjęcie na LinkedIn i do CV – popraw skuteczność Swojego profilu!
Tamara Małasiewicz – dyrektor zarządzająca SIDiR
Piotr Szewczyk – przedsiębiorca
LinkedIn jest narzędziem promocyjnym, dzięki któremu możesz kreować pozytywny wizerunek siebie i swojej firmy. Klucz do sukcesu to stworzyć wiarygodny dla odbiorców profil osobisty, na którym nie tylko pochwalisz swoimi osiągnięciami, ale też zaprezentujesz się z jak najlepszej strony. Jak sprawić, żeby profil osobisty był bardziej interesujący? Publikując świetne zdjęcie na portalu LinkedIn (obecnie każdy poważny profil ma zdjęcie). Zdjęcie profilowe generuje duży ruch na Twojej stronie. W przypadku LinkedIn ma ono równie duże znaczenie co ukończenie dobrej szkoły.
Niestety, często nie dbamy o to, żeby urozmaicić profil poprzez zdjęcie, które będzie godnie nas reprezentowało. Nie zdajemy sobie sprawy, ile pieniędzy tracimy przez nieatrakcyjne lub niewłaściwego typu zdjęcie profilowe (niektórym wydaje się, że zrobić dobre zdjęcie może każdy – niestety łatwo ocenić, że zdjęcie zostało zrobione przez amatora). Zwłaszcza, że profesjonalne zdjęcia biznesowe są już standardem w wielu firmach. Dlatego bez względu na to, czym się zajmujesz – zadbaj o jakość zdjęcia na LinkedIn i wizerunek zawodowy!
Dlaczego zapominamy zrobić zdjęcie na LinkedIn? Czy brak zdjęcia profilowego ma poważne konsekwencje?
Powód jest prosty – skupiamy się na stworzeniu merytorycznego CV, sądząc, że to wystarczy na profil firmowy. Zrobienie zdjęcia profilowego traktujmy mało ważny dodatek. W efekcie naszą biznesową wizytówką staje się zdjęcie z dowodu osobistego (niektórzy użytkownicy LinkedIn dodają zdjęcia z wakacji), zdarza się że takie zdjęcie ma kilkanaście lat… To duży błąd – takie zdjęcie wybrać można na portale towarzyskie, ale w przypadku zdjęcia profilowego na LinkedIn trzeba bardziej się postarać (warto zainwestować w sesję biznesową lub spróbować zrobić idealne zdjęcie samodzielnie).
Dlaczego tak duże znaczenie ma zdjęcie? Według raportu Passport-Photo Online 96% użytkowników LinkedIn sądzi, że świetne zdjęcie profilowe wzbudza zaufanie. Co więcej, 80% ankietowanych uważa, że profil LinkedIn zawierający zdjęcie pozwala lepiej poznać daną osobę. Pamiętaj, że wśród nich są potencjalni klienci Twojej firmy (to powinno zmobilizować Cię do zrobienia odpowiednich zdjęć) – bagatelizując tak istotną kwestię, jak zdjęcie w tle profilu osobistego, tracisz szanse na rozpoczęcie ciekawej współpracy.
O pasujące do portalu LinkedIn zdjęcie powinni zadbać również freelancerzy oraz rozpoczynające karierę (dobry profil LinkedIn sprawi, że zaczniemy zarabiać). Powód? 71% rekruterów przyznaje, że przynajmniej raz odrzuciło kandydata ze względu na jego niewłaściwe dla profilu zdjęcie – i to pomimo odpowiednich kwalifikacji zawodowych. A niemal 4 na 10 rekruterów robi tak regularnie… Jak widzisz to jakiego typu zdjęcie wybierzesz ma ogromne znaczenie.
Wniosek? Z pozoru tak błaha kwestia, jak to czy masz dobre zdjęcie czy nie, może pozbawić Cię szans na nawiązanie relacji biznesowych, a w konsekwencji zarobku. Musisz pamiętać, że mało kto zaufa komuś, kto nie ma czasu uzupełnić profilu LinkedIn umieszczając zdjęcie wysokiej jakości (profesjonalny profil LinkedIn to Twój priorytet).
Waldemar Skorupka – doradca strategiczny
Joanna Grącka – manager sprzedaży
Profil firmowy LinkedIn: wybierz zdjęcie albo stracisz pieniądze
Choć w teorii to nie szata zdobi człowieka, w biznesie ma ona ogromne znaczenie. Bez zamieszczonego w tle zdjęcia, które pokaże Twoje najlepsze cechy, nie tylko stracisz szansę na zysk. Oprócz tego:
- nie przyciągniesz uwagi odwiedzających, w efekcie nie zapoznają się oni z Twoim profilem i ofertą;
- nie zrobisz dobrego wrażenia na odbiorcach i nie zdobędziesz ich zaufania (wystarczy zrobić profesjonalne zdjęcie, żeby to zmienić);
- zniechęcisz wiele osób do obserwowania Twojego profilu albo kontaktu z Tobą;
- nie będziesz efektywnie rozwijał swojej marki osobistej i utrudnisz potencjalnym klientom znalezienie Ciebie lub Twojej firmy w przyszłości;
- zwiększysz ryzyko utraty potencjalnych klientów – umieszczone na LinkedIn zdjęcie profilowe, które nie podkreśla Twoich atutów może być powodem do rezygnacji z kontaktu czy zakupu.
Odpowiednie zdjęcie profilowe: wybierz zdjęcie, żeby zwiększyć sprzedaż
Jakiego typu zdjęcie na LinkedIn może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować pozytywny wizerunek zawodowy? Koniecznie wybierz zdjęcie stosując się do poniższych wskazówek:
- Zadbaj, żeby zdjęcia na profilu LinkedIn prezentowały się profesjonalnie i były aktualne. Z biegiem lat wygląd każdego człowieka zmienia się. Czasami bardzo wyraźnie – znajomi przestają rozpoznawać nas na ulicy. A co, gdy nie pozna nas potencjalny klient czy partner biznesowy? Może to doprowadzić do niezręcznej sytuacji i wpłynąć negatywnie na naszą wiarygodność. Dlatego zadbaj o to, by zdjęcie profilowe LinkedIn zawsze było aktualne.
- Zadbaj o profesjonalny strój. Sprawdzi się dobrze skrojony garnitur lub elegancka sukienka. Do tego delikatny makijaż, odświeżona fryzura i voilà – można przystępować do sesji. Jeżeli jesteś strażakiem, garnitur lepiej zamienić na służbowy uniform, ponieważ buduje to wiarygodność.
- Gdy zastanawiasz się, jakie zdjęcie wybrać – pamiętaj o tle. Najlepiej takie, które nie będzie odciągało od Ciebie uwagi. Odpowiednie będzie jednolite, ale może również nawiązywać do tego, czym się zajmujesz albo gdzie pracujesz. Grunt, by było estetyczne, schludne i pozwalało Ci odgrywać główną rolę na fotografii.
- Bądź pozytywnie usposobiony. Właściwa mimika twarzy potrafi zdziałać prawdziwe cuda i pokazać odbiorcy, że jesteś osobą wiarygodną oraz szczerą. Zdjęcie profilowe LinkedIn powinno wywoływać pozytywne odczucia, dlatego nie bój się na nim uśmiechać (takiego typu zdjęcie zostanie naprawdę dobrze odebrane) – w ten sposób wzbudzisz zaufanie i skrócisz dystans, jaki dzieli Cię od potencjalnego klienta.
- Unikaj prywatnych fotografii. Zdjęcie profilowe LinkedIn może pomóc, ale i zaszkodzić. Istnieje kilka rodzajów fotografii, które pojawiają się na LinkedIn często, ale które zamiast zachęcać, odstraszają. Proponuję, by zdjęcie profilowe LinkedIn nie było zdjęciem z wakacji (tego typu zdjęcie sprawdzi się na portalach randkowych), „selfie”, fotografią z dowodu osobistego. Pamiętaj też, że dyskwalifikujący jest brak jakiegokolwiek zdjęcia profilowego!
Paulina Mazur – ekspertka Employee Advocacy
Piotr Michalak – przedsiębiorca
Czy warto zrobić zdjęcie profilowe samodzielnie?
Postawię sprawę jasno – nie. I są ku temu 3 powody: brak odpowiedniego sprzętu, brak warunków, a także brak wiedzy i doświadczenia. Jeżeli spojrzysz na LinkedIn zdjęcie umieszczone przez specjalistę z dowolnej branży, z pewnością zwrócisz uwagę na to, że jest ono ostre, posiada idealne kolory i sprawia, że znajdująca się na nim postać wygląda profesjonalnie. Zdecydowana większość z tych zdjęć jest dziełem doświadczonego fotografa.
Zdjęcie na LinkedIn to Twoja inwestycja, dlatego powinieneś skorzystać z pomocy specjalisty. Gwarantuje i, że efekt będzie znakomity, a fotografia profilowa stanowić będzie od teraz jeden z kluczowych elementów Twojej strategii.
Profesjonalne zdjęcie profilowe LinkedIn – jakie powinny być wymiary zdjęcia profilowego?
Kwestią, o której nie można zapomnieć są wymiary grafik LinkedIn. Tylko właściwej wielkości zdjęcia będą wyglądały dobrze. Optymalne wymiary zdjęcia profilowego to 400×400 px, a także 300×300 px w przypadku profilu firmowego.
Podsumowując…
Wiele osób bagatelizuje rolę zdjęcia profilowego na LinkedIn. W efekcie tracą szansę na wywarcie właściwego wrażenia na potencjalnym pracodawcy lub partnerze biznesowym. Nie popełnij tego samego błędu i zadbaj o to, by na swoim profilu publikować profesjonalny portret prezentujący Cię w korzystny sposób.
Chętnie Ci w tym pomogę!
Źródło tekstu: https://krzysztofzaleski.com/profesjonalne-zdjecia-na-linkedin/