Reklama, marketing, promocja Tematyka informatyczna 

Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami algorytmicznymi albo ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób naruszają wytyczne Google mogą być nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas osiągane pozycje.

Powiązane artykuły