Produkcja filmów korporacyjnych – zaprezentuj firmę z najlepszej strony
Popularne powiedzonko mówi, że czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, jednak wraz z rozwojem techniki i popularyzacją kina, a następnie telewizji i internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie klipy stanowią jeden filarów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – zarówno jeśli chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę nowego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki zróżnicowania ich odmian, między którymi bez trudu można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej taktyki reklamowej.
Filmy promocyjne – rodzaje i ich zastosowanie
Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, przydatnym podczas promocji firmy. Dobrze kojarzymy je z telewizji, lecz ostatnio głównym sposobem ich rozpowszechniania stał się także internet – często spotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, poza tym powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich w tramwajach i autobusach. Wypada powiedzieć kilka słów także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki budowania właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych pracowników i kontrahentów. Ważnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko firmy, ale także inne podmioty – m.in. te zajmujące się reklamą organizacji pożytku publicznego, regionów lub miast i fundacji. To środek przydający się znakomicie do przedstawienia piękna danego miejsca, zaawansowania wszelakiego typu inwestycji (np. budowy obwodnic czy biurowców) albo informacji o działaniach mających na celu wsparcie potrzebujących. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące formą reportażu z wielorakich wydarzeń.
Produkcja filmów – komu polecić ich wykonanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła przewidywane wyniki, muszą one cechować się wysoką jakością. W związku z tym produkcję filmów powinno się zlecić wypróbowanej, profesjonalnej ekipie. O randze usług świadczonych przez dane studio dużo powie nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na realizację efektownych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.