Reklama, marketing, promocja Usługi Witryny www 

Krótko o pozycjonowaniu

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu Krakow na seo4.net

Istnieją 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Zielone Świątki lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Następny model pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– smartfon Huawei Y7 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– państwo (przykładowo “producent słodyczy Polska”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Powiązane artykuły