private blog network, pbnReklama, marketing, promocja Usługi Witryny www 

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Aby odbiorca zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network i ich mankamenty oraz zalety

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są zwykle wykorzystywane jako element szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Jak zastosować PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon bądź e-mail i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w internetowym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, użyteczne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z doradztwem finansowym, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Powiązane artykuły