Reklama, marketing, promocja 

Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Zajrzyj tutaj, aby uzyskać rzetelną poradę profesjonalistów z agencji SEO Kraków.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań samemu. Nie dysponując rozeznaniem w zakresie SEO i nie obserwując na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kodowania, kampanii Google Ads, kreatywnego pisania oraz grafiki służące merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – transparentność jej prac jest istotna

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERP? Warto wybrać markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która istnieje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim sygnuje się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o planach prac na zbliżające się tygodnie, ale również dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Druga istotna kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach bądź towarach, które chce wypromować.

Co o firmie SEO świadczy model rozliczenia jaki proponuje?

Z nieufnością należy podejść do firm SEO, które oferują współpracę z opłatą za wypracowany wynik. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To w dalszym ciągu całkiem popularny sposób rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty przy pomocy łamania zasad ustalonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, zatem dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo niższe.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Powiązane artykuły